Heb je een offerte aanvraag voor een mooie verre reis voor jouw klant? Volg deze 3 adviezen voor een snelle offerte en een grotere kans op een boeking: 

 

1. Geef de namen conform paspoort door

Travel Trend zet bij een offerte aanvraag vrijblijvend de vluchten voor je klant in optie. Zo garanderen wij de prijs van de vlucht. Wel zo handig in een tijd met veel prijswijzigingen. Maak je geen zorgen: bij Travel Trend wordt een optie op een vlucht nooit vanzelf een boeking. Wil jouw klant geen namen geven? Vraag je dan af hoe serieus deze klant is en of wij gezamenlijk energie in deze offerte moeten steken. Is deze offerte juist voor een van jouw vaste klanten, meld dat ons dan even.

Zonder namen maakt Travel Trend geen offerte.

 

2. Geef het budget van je klant door

Om een passende offerte te maken is het belangrijk om te weten wat jouw klant ongeveer wil uitgeven. Dat is voor een klant soms moeilijk om aan te geven, maar je hebt onze website als referentie. Wil een klant bijvoorbeeld 2 weken door het westen van Amerika reizen, kijk dan op onze website voor een prijsindicatie. Neem dan bijvoorbeeld de 16-daagse Western Classic met een vanafprijs van € 1319. Is dat ongeveer wat jouw klant in zijn hoofd heeft? Of wil hij wat meer luxe of juist een lagere reissom?

Mocht het budget te laag zijn voor de reisplannen van jouw klant, dan zullen we dat aan jou laten weten.

Dan kunnen we drie dingen doen:

  1. Vragen of de klant bereid is zijn budget aan te passen,
  2. Vragen of de klant bereid is zijn reiswensen aan te passen (minder luxe/minder dagen)
  3. We besluiten om geen offerte uit te brengen.

 

 3. Is de klant flexibel met de reisdata?

Soms kunnen een paar dagen verschil in vertrekdatum een groot prijsvoordeel geven. Dus geef ons aan hoe flexibel de klant is met de reisdata.

 

Op naar een hoge(re) conversie van je offertes!

Reisagenten die bovenstaande adviezen volgen, ontvangen eerder een passende offerte van ons. Bij deze reisagenten ligt de conversie op offertes ook hoog, soms zelfs richting de 80 procent. Daar wordt iedereen blij van: klant, reisagent en Travel Trend.

 

Nog wat andere tips

  • De afgelopen jaren zijn er – vooral in het hoogseizoen – veel vertragingen en annuleringen van vluchten geweest. Om te voorkomen dat jouw klanten daar hinder van ondervinden bij een eventuele overstap kun je beter inzetten op rechtstreekse vluchten. Een overstap geeft wellicht een lager tarief, maar wel extra onrust en werk bij calamiteiten.
  • Waar mogelijk, nemen wij optionele excursies mee in de offerte. Dat maakt de reis extra aantrekkelijk, bespaart de klant tijd ter plaatse en het levert jou wat extra marge op. Doen!
  • De beschikbaarheid van campers en huurauto’s is elk jaar beperkt. Wacht niet te lang met boeken.

 

Vragen over reizen tijdens corona? Klik hier voor meer informatie.

Save as Text  Save as Text  Save as Text  Save as Text  Save as Text  Save as Text