Wanneer u tijdens uw vakantie met problemen wordt geconfronteerd, wilt u snel een oplossing. Op deze pagina vindt u informatie over de meest voorkomende problemen op reis en leggen wij uit hoe wij deze gezamenlijk kunnen oplossen.

 

Kort voor vertrek

  • Heeft u vragen over uw reisdocumenten? Neem contact op met uw reisagent.
  • Moet u de reis annuleren, tijdens kantoortijden? Neem contact op met uw reisagent.
  • Moet u de reis annuleren, buiten kantoortijden? Neem contact op met onze nooddienst (zie onderaan deze pagina).

 

Op reis: uw vliegreis

  • Uw vlucht vanuit Nederland (of Duitsland/België) is vertraagd. Neem tijdens kantoortijden contact op met uw reisagent en/of Travel Trend. Buiten kantoortijden kunt u per WhatsApp of sms een bericht (o.v.v. naam, reserveringsnummer (PNR) en vluchtnummer) sturen naar onze nooddienst. Wij stellen onze lokale partners op de hoogte van uw vertraagde aankomst en zorgen indien nodig voor het wijzigen van het aansluitende vervoer en/of verblijf. Bij een grote vertraging is de luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk voor een passende oplossing. Dit kan een omboeking naar een andere vlucht zijn, maar ook het regelen van een hotel voor een overnachting indien de vlucht pas de volgende dag kan plaatsvinden. Bij meer dan 5 uur vertraging vanwege een oorzaak die de luchvaartmaatschappij aan te rekenen is, heeft u recht op een vergoeding van de luchtvaartmaatschappij. Bij zogenaamde ‘onvermijdbare en buitengewone omstandigheden’ die buiten de invloed van de luchtvaartmaatschappij vallen (bv. zeer slechte weersomstandigheden) geldt dit recht op vergoeding niet. 
  • De aansluitende vlucht in uw vakantieland is vertraagd/uitgevallen of u heeft uw aansluiting gemist. Meldt u zich altijd eerst bij de desk van de luchtvaartmaatschappij. Zodra een oplossing is geboden, kunt u dit aan ons doorgeven zodat wij op dezelfde wijze kunnen handelen als hierboven.
  • Uw bagage is kwijt/vertraagd. Meldt u dit bij de ‘lost luggage’ desk van de luchthaven waar u dit constateert. Hier worden uw gegevens geregistreerd zodat de bagage kan worden nagestuurd. Bij verloren of vertraagde bagage is het niet nodig om contact op te nemen met onze nooddienst.

 

Op reis: uw transfer

  • Heeft u een transfer geboekt maar wordt u niet opgewacht op de luchthaven? Controleer goed of er iemand staat met uw naam op een bordje, of met de naam van onze lokale vertegenwoordiging. Deze medewerkers staan vrijwel altijd (in groepjes) in de aankomsthal, nadat u de douane bent gepasseerd. Kunt u niemand vinden? Neem dan contact op met onze lokale vertegenwoordiging, waarvan u de contactgegevens in uw reispapieren vindt. Krijgt u geen contact? Neemt u dan een taxi en bewaar de bon.

 

Op reis: uw accommodatie

  • Bij het inchecken is uw boeking niet bekend of er wordt gezegd dat de kamer nog betaald moet worden. Dit is een situatie die helaas af en toe voorkomt, maar die snel op te lossen is. Neemt u contact op met onze lokale vertegenwoordiging. Het telefoonnummer vindt u in uw reispapieren. Houdt u er rekening mee dat onze lokale vertegenwoordiging mogelijk niet direct de telefoon zal kunnen opnemen en u mogelijk een voicemail bericht dient in te spreken zodat u teruggebeld kunt worden.
  • Uw kamer is niet naar wens. Bespreek met de receptie of u een andere kamer kunt krijgen. Is dit niet mogelijk, neemt u dan contact op met onze lokale vertegenwoordiging (zie boven).
  • Uw hotel/accommodatie is niet naar wens. Bij gegronde klachten kunt u direct contact opnemen met onze lokale vertegenwoordiging (zie boven). Voldoet het hotel niet aan uw verwachting, dan kunt u voor eigen rekening naar een ander hotel gaan. In het laatste geval ontvangt u geen restitutie van de niet genoten nacht(en) in het hotel dat niet aan uw verwachting voldeed.
  • U heeft met uw creditcard borg betaald voor uw kamer en deze is nog niet terugbetaald, terwijl u inmiddels bent vertrokken. Hier gaat soms wat tijd overheen, dus wacht u rustig af. Als het te lang duurt, kunt u een e-mail sturen aan het hotel of contact opnemen met uw creditcard maatschappij.

 

Op reis: uw huurauto/camper/motor

  • Volgens de verhuurmaatschappij staat uw auto/camper/motor niet (correct) geboekt. Neemt u contact met ons op; bel buiten kantoortijden onze nooddienst.
  • Er geldt een zogenaamde ‘one way fee‘ (u haalt uw vervoermiddel op een andere locatie op dan waar u deze achter zult laten) waar u niet van op de hoogte was. Het is niet nodig om direct contact op te nemen met de nooddienst. U kunt tijdens kantoortijden contact opnemen met uw reisagent of eventueel buiten kantoortijden per WhatsApp of sms een bericht aan onze nooddienst sturen.
  • Er staat geen auto/camper/motor voor u klaar. Neemt u contact met ons op; bel buiten kantoortijden onze nooddienst.
  • U vindt uw auto/camper/motor te klein en wenst een groter type. Dit kunt ter plaatse bespreken met de verhuurmaatschappij. Wordt hier een toeslag voor gerekend dan dient u deze direct ter plaatse te betalen
  • U bent al onderweg en uw auto/camper/motor vertoont technische mankementen. Neemt u contact op met de verhuurmaatschappij. De contactgegevens staan in uw reispapieren. U kunt onze nooddienst ter informatie een bericht per WhatsApp of sms sturen om ons op de hoogte te brengen. De verhuurder zal echter altijd zelf rechtstreeks contact met u willen hebben voor overleg over een passende oplossing.
  • U heeft pech onderweg en heeft hulp nodig. Zoek de instructies van uw verhuurmaatschappij op in uw reisdocumenten.
  • U heeft een ongeluk gehad met uw voertuig. Zoek de instructies van uw verhuurmaatschappij op in uw reisdocumenten en neem contact op met de verhuurmaatschappij. U kunt onze nooddienst ter informatie een bericht per WhatsApp of sms sturen om ons op de hoogte te brengen. De verhuurder zal echter altijd zelf rechtstreeks contact met u willen hebben voor overleg over een passende oplossing. Schakel de politie in om een rapport op te maken.

 

Op reis: uw geboekte excursie(s)

  • Heeft u een excursie geboekt maar wordt u niet opgehaald? Controleer eerst of u deelname aan de excursie had moeten herbevestigen. Neem contact op met onze lokale vertegenwoordiging, waarvan u de contactgegevens in uw reispapieren vindt. 

 

Op reis: natuurrampen

  • Indien u ter plaatse bent en te maken denkt te krijgen met een orkaan, bosbrand, overstroming, vulkaanuitbarsting of een andere calamiteit die impact heeft op uw reisprogramma dient u te allen tijde contact op te nemen met onze lokale agentschap (waarvan u de gegevens vindt in de aparte informatie over uw vakantieland). Is onze lokale vertegenwoordiging onbereikbaar, neem dan contact op met onze nooddienst (zie onderaan deze pagina). Wij adviseren u zich ter plaatse goed te informeren over de actuele situatie, verkeersinformatie en mogelijke wegafsluitingen.
  • Telefonisch of via internet bent u niet altijd goed bereikbaar onderweg, daarom vragen wij u om zelf contact op te nemen met onze lokale agentschap wanneer u ter plaatse bent en met een calamiteit te maken denkt te krijgen. Onze agentschap zal u assisteren, adviseren en extra kosten (als gevolg van bijvoorbeeld een annulering of wanneer u niet komt opdagen) zoveel mogelijk helpen voorkomen. 

 

Op reis: persoonlijke omstandigheden

  • U moet eerder naar huis vanwege ziekte of overlijden van familie. Neemt u contact op met uw reisverzekering. De medewerkers van de verzekeringsmaatschappij kunnen u vertellen wat te doen en kunnen ook eventuele vluchten (om)boeken. 
  • U moet eerder naar huis omdat u zelf ziek bent, of uw reisgenoot. Neemt u contact op met uw reisverzekering. De medewerkers van de verzekeringsmaatschappij kunnen u vertellen wat te doen en kunnen ook eventuele vluchten (om)boeken. 

Stelt u in beide gevallen ook onze lokale vertegenwoordiging op de hoogte en/of onze nooddienst door een bericht via WhatsApp of sms. Wij kunnen bepalen of het nodig is om direct actie te ondernemen, of dit dat kan wachten tot ons kantoor in Nederland open is.

 

Contact opnemen met de nooddienst

Onze kantoortijden zijn van maandag t/m vrijdag van 9.00-17.00 uur en zaterdag van 10.00-16.00 uur. Heeft u buiten deze tijden dringend hulp nodig, belt u dan onze nooddienst. Het telefoonnummer vindt u op de laatste pagina van het document Algemene reisinformatie dat u voor vertrek heeft ontvangen. U krijgt dan een medewerker van Travel Trend in Nederland aan de telefoon. In minder urgente situaties kunt u eventueel ook een bericht sturen per WhatsApp of SMS.

Houdt u er rekening mee dat u vanwege het tijdsverschil de nooddienst van Travel Trend mogelijk midden in de nacht belt. Beoordeel a.u.b. vooraf of uw situatie daarvoor urgent genoeg is.

 

Update: 24 juni 2024

 

Save as Text  Save as Text  Save as Text  Save as Text  Save as Text  Save as Text